Artikel

Weg van eenzaamheid

Weet dat jij lang niet de enige bent. Elk onderzoek onder studenten en jongeren laat keer op keer zien dat een groot deel ontzettend eenzaam is.


Artikel

Een geweten gebonden door Gods woord

Luther begreep lang niet wat die woorden in Romeinen 1 moesten betekenen. Maar hij gaf niet op. Hij wilde Gods woorden begrijpen - hoe lang het ook zou duren.


Uitgelicht



Ik stel mij de Heere voortdurend voor ogen; omdat Hij aan mijn rechterhand is, wankel ik niet.

Psalm 16:8

Aanbevolen


Boek

Geheime gelovigen van Anne van der Bijl en Al Janssen

Wat gebeurt er als moslims Jezus gaan volgen? In dit boek ga je mee op reis met Anne van der Bijl naar het Midden Oosten.

Album

Achor van Josh White

Josh White zingt over Gods nabijheid, Zijn kracht en hoe Hij voorziet, in de vallei van ‘Achor’: de vallei van problemen.

Artikel

Leef met ieder woord van God

Als een tekst uit zijn verband wordt getrokken of niet wordt verbonden met de rest van de Bijbel, gaan we dingen doen die niet in lijn zijn met de Bijbel, ook al lijken ze dat door het selectieve lezen wel.


Artikel

Waarom mijn naam onder de Nashville-verklaring staat

Had ik het niet goed gelezen? Hebben ze het veranderd? Ik was het ook eens met veel van de onrust en kritiek! En tóch heb ik gekozen om mijn naam eronder te laten staan.


Artikel

Ik voel me gekwetst door de Nashville-verklaring

Ik voel me gekwetst door de Nashville-verklaring. Nee, ik ben geen homo, transgender of i+. Toch voel ik mij gekwetst. En veroordeeld.


Artikel

Een aanstootgevend Evangelie

Iedereen, ongeacht ras, geaardheid, politieke voorkeur of leeftijd, wordt opgeroepen door hun Schepper om zijn en haar eigen en natuurlijke identiteit op te geven. Het Evangelie is aanstootgevend.